zondag 8 mei 2011

Moederdag in de pluktuin

Omdat er geen nachtvorst meer voorspeld wordt volgens de buienradar, ben ik gisteren en vandaag dus maar begonnen met het uitplanten van de eenjarigen. Een eerste bakje met de pompoenen en courgettes staan erin.


Ook een bak met siergrassen heb ik aan de volle grond toevertrouwd. Ook de Zinnia's moeten het nu op eigen kracht redden evenals de aardbeien die al groene vruchtjes dragen.


Vanavond zo tijdens het watergeven het veld overkijkend, zag het er allemaal nog erg zielig uit. Ik hoop dat de voorspellingen uitkomen en er deze week ook regen gaat vallen. Elke keer als ik nu uit de tuin kom, lijkt het alsof  ik rechtstreeks uit de mijnen kom, zo zwart van het opstuivend zand. En als ik zie wat er nog beplant moet worden en dat gerelateerd aan het tempo waarin ik vandaag heb gewerkt, dan heb ik het laatste bakje eenjarigen er net voor de kerst in.

Een zielige bedoening? Nee, ook weer niet. Met mijn dochter heb ik er veel lol om. Om te laten zien dat het een hele fijne moederdag is geweest, hebben de armoedige foto's een vrolijk bloemenrandje gekregen. Zo moet het hele veld worden: één grote bloemenzee. Dus  nooit het einddoel uit het oog verliezen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten