zondag 29 mei 2011

ZOMERBODEN

Na een drukke werkdag is het 's avonds heerlijk thuiskomen. Allerlei planten staan op het punt hun prachtige bloemen te laten zien en sommige zomerplanten staan al in bloei.
De lavendel begroet je met zijn heerlijk kleur en geur bij de achterdeur.

De gele daglelie staat de hele week al vrolijk te bloeien.

en in het kruidentuintje is de bieslook in paars gehuld.

De tijd vliegt en als ik 's avonds niet te moe ben, verdwijn ik in de pluktuin in wording waar flink moet worden gesproeid. Maar terwijl ik dit zinnetje tik hoor ik op de achtergrond het late journaal waarin wordt opgeroepen zuinig met water om te gaan. Dus geen auto's meer wassen en tuinen sproeien. Tegelijkertijd hoor ik de eerste druppels tegen het raam tikken. Zo lossen allerlei vervelende klusjes ook weleens vanzelf op.
In de pluktuin staan nu alle pompoenen in de grond en ook de courgettes. De cosmea, korenbloemen en bekermalva moeten dit weekend snel rijshout krijgen, zeker nu het behoorlijk is gaan waaien, dreigt alles plat te gaan. Dus weer een nieuw klusje erbij.
En ik hoop dat het morgen de hele dag pijpestelen giet!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten